Zondag, Doi Suthep - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu Zondag, Doi Suthep - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu

Zondag, Doi Suthep

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Ron

16 Juli 2012 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag zijn we weer met de brommer op stap geweest. Deze keer een bezoek aan Doi Suthep. Dit is een mooi tempelcomplex op de berg die wij vanaf ons balkon kunnen zien. We zijn er al meerdere keren geweest, maar het blijft mooi! Aangezien het zondag was, was het behoorlijk druk onderweg. We zijn eerst gestopt bij een uitzichtpunt. Vandaar een prachtig uitzicht over Chiang Mai. Toen weer verder met alle bochtjes, want je moet behoorlijk omhoog.
Boven aangekomen de brommertjes geparkeerd en via allerlei winkeltjes die er 20 jaar geleden nog niet waren naar de trap gelopen die naar de tempel leidt. Hier moesten we over de 300 treden op. Jelle en Daan hebben ze allemaal geteld, maar ik kan even niet vragen hoeveel het er nou waren. Veel...
Boven was er een dansgroep met prachtig aangeklede meisjes bezig. Mooie muziek met belletjes etc. Eerst een rondje om de tempel gelopen. Hier had je weer een prachtig uitzicht. Toen lotusbloemen en kaarsjes gekocht en de tempel binnen gegaan. Net zoals de Thais een rondje om de chedi gelopen en toen de kaarsjes aangestoken en de bloemen op een schaal neergelegd. Verder rondgelopen en de vele boedha's bewonderd. En natuurlijk heel veel foto's genomen, waar we jullie zometeen mee gaan vervelen! Tot slot nog een geluksbandje gezegend door een monnik omgekregen. Nu kan er niks meer mis gaan! Na wat gebakken banaantjes gekocht te hebben weer op de bromfiets gestapt. Het plan was om naar Bo Sang te gaan. Een dorp waar ze parasols van papier maken en beschilderen. Alleen werden we overvallen door een regenbui en toen maar gestopt bij een winkelcentrum. Hier wat gegeten: wij noodlesoup en de jongens kip van de KFC. Nog nieuwe coole zonnebrillen voor de jongens gescoord, wat is hier alles toch duur.. Het was alleen even zoeken naar de weg terug, maar uiteindelijk toch gevonden! Die avond nog naar de Night Bazaar geweest en toen was er weer een dag voorbij.

• 16 Juli 2012 - 16:38

Ineke:

Hoi luitjes,
    Wat is het leuk om jullie vanmiddag even gezien te hebben!!
    Twintig jaar geleden was je blij als er weer een brief arriveerde of je heel even mocht bellen van jezelf.
    Nu bestaat er skype!!
    Liefs, Ineke

• 16 Juli 2012 - 17:38

Ann:

Leuke dag gehad, eerst Ien aan de lijn met het leuke bericht dat ze met jullie geskypt had. Heerlijk om te horen dat jullie het zo fijn hebben en ook al bij de olifanten geweest zijn. Hopelijk hebben jullie daarvan veel foto's gemaakt.
    Hans v.d.Plas is aan het verven. Knapt goed op! Verder is het koud en veel regen. Heb nu de kachel aan!
    Verder alles goed. Ien komt om te proberen skype te installeren. Hoop jullie dan te zien. Liefs mama