vr 20 juli: naar Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu vr 20 juli: naar Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu

vr 20 juli: naar Koh Phangan

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

20 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Ook nu weer een uur of twee te laat.
Ach ja, we wennen weer aan 'rubber time'. Niemand maakt zich er druk om, wij ook maar niet.
Ik had de vorige dag ontbijtjes besteld en we werden keurig op tijd wakker gemaakt, met gebakken eitjes (het was niet het eindstation, vandaar).
Bij de trein werden we opgewacht door een legertje travel agents, taxi chauffeurs en onbestemde ritselaars. Ze bieden allemaal een busreis aan naar de ferry -dat is nog zo'n 60 km verder, blijkt, samen met de overtocht naar 1 van de eilanden per boot. De meest betrouwbare gekozen (op basis van de bus die er stond en de foto van de high speed catamaran). Na een kwartiertje zaten we weer in de bus.
De boottocht erna verliep ook prima, duurde zo'n anderhalf uur, via Samui naar Phangan. Daar was een busje van ons 'resort' dat ons meenam naar de andere kant van het eiland. Het eiland is erg mooi, nog redelijk primitief vanwege de moeilijke bereikbaarheid - er is geen vliegveld. De wegen over het eiland zijn onverhard: kan leuk worden als het gaat regenen. Heeft het tot nog toe NIET gedaan, trouwens. Hoe is het eigenlijk in Nederland ?? (twee dagen geen internet, of telefoons opgeladen, daarom ook weinig foto's dit keer).
Is ook niet zo erg: doe je ogen maar dicht en stel je een tropisch Bounty strand voor: mooi strand in een baai, wat vissersbootjes, palmen, zwembad op het strand, zon, 33 graden met een beetje wind: echt afzien.
Zo ziet er hier dus uit. Foto's volgen als alles weer opgeladen is en we ons overeind kunnen en willen heisen...
Het leven lijkt zich hier om het restaurant en zwembad af te spelen. Inmiddels hier drie maal gegeten en het is zonder meer prima. Heerlijke glassy noodles op (yam woon sen khung, voor de kenners). Niet alleen Thais eten, maar ook westers, tot opluchting van sommigen.
Nu zien dat we hier van genieten en 'de tijd nemen om te onspannen'. Dus even geen tempels of activiteiten, maar gewoon lekker luieren en de accu's weer opladen.
We plaatsen zeker de foto's -al was het maar om jullie te laten zien hoe mooi het hier is- maar wanneer we weer een verslag schrijven moeten jullie maar even afwachten....

Ron

• 21 Juli 2012 - 06:45

Ann:

Heb op Ron's aanraden mijn ogen dicht gedaan maar ik zag helaas geen mooi strand!
    Ben blij dat jullie goed aangekomen zijn en de foto kwam me heel bekend voor.En jawel het is hier beter weer! In ieder geval droog en nu al (het is half negen in de ochtend) een zonnetje. Het wordt met de dag beter, gelukkig maar want jullie tuin is verzopen! De planten konden zwemmen ! Maar er is vanalles te koop.
    Geniet de laatste week want voor je het weet is het de 29ste.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel van mij.

• 21 Juli 2012 - 12:47

Ineke:

De foto's zien er lekker uit!!
    Wij hebben nu ook vakantie!
    En je geloofd het bijna niet, maar vanaf maandag wordt het zomers.
    Dus wij gaan er van genieten.
    Liefs, Ien