Zaterdag, een tochtje met de brommer - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu Zaterdag, een tochtje met de brommer - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu

Zaterdag, een tochtje met de brommer

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Ron

16 Juli 2012 | Thailand, Chiang Mai

Na een lekker ontbijtje besloten 2 brommertjes te huren. Ik stond zelf niet zo te trappelen, want het verkeer in Chiang Mai was ook aardig druk geworden, maar niet zeuren gewoon doen! We werden opgehaald door het verhuurbedrijf en ze hadden bij aankomst al twee mooie (3 maanden oude) automatische brommertjes klaar staan. Het was voor mij toch al zo'n 30 jaar geleden dat ik op zo'n ding gezeten had! veel simpeler kon het niet: gas geven en remmen that's it. Maar het Thaise verkeer is toch iets anders dan in Nederland. ten eerste moet je links rijden en ten tweede moet je je niet te druk maken. Alles lijkt heen en weer te schieten, maar het gaat altijd goed. En wonder boven wonder heb ik het na een tijdje onder de knie. en toen we eenmaal buiten de stad waren werd het ook rustiger. Je komt dan ook op hele mooie plekjes. Zo hebben we lekkere smoothies met warme apfelstrudel (!) in de tuin van een mooi resort gedronken/gegeten. In de tuin was een grote vijver met allemaal lotusbloemen erin. Heel idillisch. Toen verder gereden en dat ging soms met veel bochten gepaard omdat we in de heuvels zaten. Maar ontzettend groen en mooi. Alleen waren we bijna bij het hotel toen Ron en Jelle een lekke band kregen! Een geluk bij een ongeluk was dat dit op 100 meter van een bandenzaak gebeurde! Er bleek een scheur in de binnenband te zitten. Of dit overmacht is weet ik niet ... Maar goed dit geintje kostte wel 150 Baht = wel 3,75! Terug bij het hotel lekker bitterballen gegeten! Dat heb je dan weer als je bij een Belgisch guesthouse verblijft.
's-Avonds naar de Saturday Market geweest. Ontzettend druk met toeristen en Thais. Heel sfeervol. Wat dingetjes gekocht en toen moest er nog gegeten worden. Om 10 uur 's-avonds bij een steakhouse wat gegeten en weer naar het guesthouse teruggereden. Had ik toch maar eventjes weer brommer gereden!

• 16 Juli 2012 - 17:46

Ann:

Lieve Nanda

Het moet toch niet gekker worden met jou. Brommer rijden!!!!!!Wilde Jelle er op rijden? Of mag dat niet?
    Goed van je dat je dat toch maar gedaan hebt.
    Dit is het voor dit moment
    Veel liefs uit een koud en nat Holland!

Knuffel mama

• 17 Juli 2012 - 12:29

Petra:

geweldig Nanda, what's next? Motor? Leuke verhalen!! groetjes uit een warm en zonnig (sorry voor de westerlingen uit nederland) friesland.