do 19 juli: stopover in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu do 19 juli: stopover in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu

do 19 juli: stopover in Bangkok

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

19 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

De treinreis naar Bangkok verliep prima. Het was wat fris, omdat de airconditioning hoog (of laag?) stond. Wel vertraging: in plaats van half 9 werd het half 12. Voor ons niet zo erg, maar stel dat je een aansluitende vlucht hebt?
De tassen achtergelaten bij 'left luggage' en naar een winkelcentrum gegaan, het leek te gaan regenen. Central World, net zo'n mega-complex als Siam Paragon. Heerlijk gegeten, bij KFC... Blijken voor Nanda en mij prima Thaise maaltijden te hebben, met kip natuurlijk. Een ijsje bij Swensen (nu wel goed gespeld) en toen op zoek naar een bioscoop. Vanwege de premiere van de nieuwe batmanfilm was alles volgeboekt. Behalve een 4d versie (met wind, nevel en reukjes), maar dan wel voor 25 Euro per persoon). Nee dank je.
Daarom naar MahBoonKrong gelopen -de temperatuur eigenlijk best aangenaam- daar konden we wel terecht. De film viel ons niet mee. In de bioscoop was het zo koud (AC), dat dekentjes werden uitgedeeld. Absurd natuurlijk!?
Veel reclame, opstaan voor het volkslied met beelden, waar de koning nu in een rolstoel te zien was. Wordt niet openlijk over gesproken, maar kennelijk heeft hij een hersenbloeding gehad. John had al verteld dat hij permanent in een ziekenhuis woont. Hij is nu 84 en essentieel voor de stabiliteit van Thailand. Komt hij te overlijden, dan is zijn zoon de eerste in lijn, formeel. Maar er is al wetgeving die de vrouwelijke lijn niet langer benadeelt. Wordt gezien als een opstap om het zijn zus -Sirindhorn- mogelijk te maken de koning op te volgen. Zo impopulair is de prins: een schuinsmarcheerder kennelijk, met meerdere 'families'. Politieke spanning wordt verwacht als de prins echt gaat opvolgen.
De film duurde lang, zo lang dat we er voor het eind uit moesten om op tijd terug te zijn op het station. Met een razende tuk-tuk die nu alle wetten ( geschreven EN ongeschreven) overtrad, waren we nog op tijd terug. Zelfs op het station nog een lekkere noodle schotel gegeten, jullie raden wel wat de kids op hebben? Daarna de trein in, ditmaal zonder AC, voor de reis naar Surat Thani, zo'n 700 km. Je wilt alles toch een keer meemaken?

Ditmaal geen maaltijden in de trein. Wel een drankje op, daarna vroeg naar bed.

Morgen verder!!

Ron