Vr 13: Aankomst in Chiangmai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu Vr 13: Aankomst in Chiangmai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu

Vr 13: Aankomst in Chiangmai

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

13 Juli 2012 | Thailand, Chiang Mai

Over de treinreis valt niet zo veel te vertellen.
Zelfs de plaatsen in de trein hadden we al in Nederland vastgelegd. Long live the internet!!
Na vertrek krijg je een menukaart en kun je een Thaise maaltijd bestellen. Nanda heeft dat gedaan. Eten was heerlijk (zo zag het er ook uit...) Jelle en Daan hadden al gesnackt in de vertrekhal van het station. Om een uur of half tien komt dan een mannetje de zittingen verbouwingen en maakt er twee bedden van. 1 komt uit het plafond. Best comfortabel! Gek genoeg is het om 10 uur ook echt stil in de trein en wordt overal geslapen (?).
Het toilet was niet zo schoon, daar komt een foto van, (voor als je ooit denkt dat je thuis te klagen hebt).
Met een uur vertraging in Chiangmai (na 9-en). Daar stond een taxi klaar van het guesthouse waar we geboekt hadden. Luxe, toch? Ontbeten, gedoucht, en naar de stad om te lunchen en de stad te verkennen. Was warm... Oef! Hadden gehoopt op iets koeler dan BKK, maar helaas. En niet veel te doen, maar wat wil je 's middags om 3 uur op de Night Market?
Daarna terug naar het guesthouse, opgefrist en geslapen, en heerlijk gegeten.
Nu zit ik bij het balkon dit te tikken, terwijl het buiten regent dat het giet en de tjitjaks over het plafond lopen. Krekels, vogels (we zitten aan de rand van Chiangmai), en lekkere kookluchtjes. Samen met Nanda nog een wandelingetje gemaakt: stalletje met fruit, een noodle-shoppie waar 5 mannen een paar flessen Chang beer zitten weg te werken onder een tl-balk, onweer in de verte: een combinatie die voor ons alles wat Thailand voor ons betekent terughaalt.
Ik krijg nu klachten dat mama vals speelt bij stapelwoord, dus mijn ouderlijke plicht roept!

Tot later,

Ron

• 13 Juli 2012 - 17:45

Ann:

Het is hier vrijdag avond.
    Heb vanavond bij Ien gegeten.
    Joy en Esmee waren te logeren, Vana en Jaco zijn een weekendje weg.
    Dolle pret met Joy, ik benijd Ien niet!

Ik hoop dat jullie nog fijne dagen zullen hebben in Ch.

~Liefs mama

• 13 Juli 2012 - 18:06

Ineke:

Inmiddels liggen de meisjes te slapen en is de rust teruggekeerd!!
    Dus even tijd voor de compu. Gelukkig weer een leuk verhaal van jullie.
    Groetjes voor jullie uit een nog steeds koud en nat Schoonhoven.