Di 17 Juli: Bo Sang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu Di 17 Juli: Bo Sang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu

Di 17 Juli: Bo Sang

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

17 Juli 2012 | Thailand, Chiang Mai

Op verzoek van de jongens vandaag een rustige dag. Lekker uitslapen, rustig ontbijten, je kent het wel.
Daarna om een uur of elf op de brommer gestapt en naar het oosten van Chiang Mai gereden, waar oa parasols, houten meubelen, zijden kleding ed worden gemaakt: handicrafts dus.
Bo Sang, een klein stadje, staat bekend om de parasols die ze er maken, van een bepaald soort, geschept papier, meestal kunstig, soms ook kunstzinnig beschilderd.
Jelle en Daar vonden het spannend om iets te laten beschilderen. Dat kan nl ook: je levert je mobieltje 5 minuten in, en daarna heb je er een unieke tekening op staan. Dat is dus ook gebeurd: Jelle heeft een Ying/Yang teken op zijn hoesje laten zetten, Daan een draak op zijn iPhone. En ik gaf het voorbeeld: zo maar mijn iPhone hoes laten beschilderen met een pracht van een draak. Mooi hoor...
Daarna nog verder gereden (zo'n 20 km!) op zoek naar een zijde-fabriekje, maar niet te vinden (hoewel wel op de kaart). Toen uiteindelijk maar omgekeerd en het hele eind weer teruggereden. Et voilà: vlak bij Chiang Mai toch nog zo'n fabriek gevonden. En mooie kussenhoesjes gekocht, voor thuis op de bank.
Daarna snel naar het zwembad, want deze 'rustige' dag werd al te ver ingevuld, volgens sommigen...
Voor het eten hebben we de brommers ingeleverd, net voor het begon te regenen. Nog steeds GEEN bui op ons hoofd gehad!
Heerlijk gegeten, in een restaurant aan de rivier. (Met mijn maag en darmen gaat het stukken beter, dank U!).
Nu even de dagboeken bijwerken, want we zien dat in Koh Phangan, waar we morgenavond naar vertrekken, waarschijnlijk geen WIFI is. Het is me toch primitief daar! En op zo'n tropisch strand is dat ook helemaal niet zo erg, denk ik.
Een dagelijks verslag is dan ook niet zo nodig, zou ik bij wijze van spreken nu al kunnen schrijven.
Daarom: vanaf morgen zijn we twee dagen onderweg (nachttrein naar BKK, en de volgende nacht door naar Surat Thani in het zuiden van Thailand) en met de boot naar Koh Phangan. We melden ons weer als we weer een vaste plek hebben, met een internet aansluiting. Tot die tijd: geniet van het mooie weer, doen wij ook! ;-)

Ron

• 17 Juli 2012 - 16:17

Ineke:

Hallo allemaal,
    Ik heb nog steeds een mooie parasol!
    Kwam die daar toen ook vandaan?
    Vanmiddag heb ik geprobeerd om bij mam skype in gebruik te nemen maar dat is na een uur proberen niet gelukt.
    En ik begrijp dat jullie de komende tijd toch niet bereikbaar zijn. Dus dan zien we nog wel of het in het weekend gaat lukken.
    Liefs, Ineke

• 17 Juli 2012 - 16:22

Ann:

Jammer dat er waarschijnlijk geen reisverslagen meer komen.
    We zullen maar denken geen bericht goed bericht.
    Lief van Ron dat hij ons mooi weer toe wenst! Natuurlijk wens ik veel plezier en een heel fijn strandverblijf toe.

Heel veel liefs van mama.

• 17 Juli 2012 - 20:31

Bart:

Geniet van het mooie weer??!! WAAR??

• 18 Juli 2012 - 14:13

Nel Bakker-de Ron:

hallo, alle 4,
    de verslagen gelezen en gezien dat jullie nog geen bui op je hoofd hebben gehad, moet je hier niet om komen!!
    wens jullie veel plezier en zon aan het strand!!! groetjes en een pakkerd van Ma
    doei