Maadag 9 Juli - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu Maadag 9 Juli - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu

Maadag 9 Juli

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Ron

09 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Vandaag hadden we het plan om naar het Grand Palace en Wat Pho te gaan. Maar eenmaal daar aangekomen begon het te regenen. De plannen toen maar omgegooid en besloten om met de riviertaxi een stukje de rivier af te zakken. Dus hup op een waterbus gesprongen en dat moet je snel doen, want anders vaart 'ie alweer weg! Op het water is het heerlijk met een windje en je ziet heel veel. In Chinatown er weer afgegaan. Daar werden we aangesproken door een Thai. Aardige man. Vroeg wat we gingen doen. Nou we wilden een klongtour doen. Dan ga je een stuk over de rivier met een boot en dan aan de overkant het oudere Bangkok in, waar de huizen aan het water op palen zijn gebouwd. Nou dan konden we volgens hem beter bij een andere pier opstappen, waar alleen Thais kwamen. Veel goedkoper! Hij aan een tuktuk uitgelegd waar we heen moesten en wij opweg. Daar aangekomen kostte het 2000 Baht(50 Euro), maar wij hadden er maar 1700. Geen probleem moesten we aan het eind van de tour maar pinnen en aan de schipper geven.
Okay dan. Wij dachten eigenlijk dat we met zo'n supersnelle boot zouden gaan, maar het bleek een houten plofbootje te zijn. Ook leuk, alleen ga je niet zo snel, maar zie je alles beter! Dus onderweg kijk je je ogen uit aan wat voor prachtige bouwsels er langs de klong staan. Heel bijzonder. Verder nog brood aan de vissen bij een tempel gevoerd. Die sprongen uit het water en krioelden door elkaar. En toen weer terug naar de pier bij Wat Pho, want daar zouden we geld halen. Alleen begreep onze schipper er niets van en vaarde (voer?) gewoon weer weg! Dus wij een goedkoop tochtje. Hierna wat wezen eten en terug naar het hotel.
's-Avonds hadden we afgesproken met Barry en Doi in het Marriott Hotel. Een supersjiek hotel! Ze stonden al op ons te wachten in de lobby. Ontzettend leuk om ze te zien en ze waren maar weinig veranderd! De kids waren er ook bij. Linda, Benjamin en Simon. Tijdens het heerlijke buffet weer bijgepraat en daarna naar de Ship Inn, de pub van Doi gegaan. Darts gegooid en nog verder gekletst. Het was een ontzettend leuke avond! Jammer dat we ze niet nog een keer kunnen zien, want Doi vliegt woensdag alweer terug naar Australie.