Cambodja! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ron Bakker - WaarBenJij.nu Cambodja! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ron Bakker - WaarBenJij.nu

Cambodja!

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

28 Juli 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Even rustig geweest, omdat waarbenjij.nu uit de lucht was. Jammer! Maar doe er eens wat aan...

Dinsdag zijn we met het busje weggegaan, met nog een kleine afstand tot de grens. Daar uitgestapt, alle bagage er uit, en op de naar de Thaise kant van de grens. Dat ging gelukkig snel!
Ook de Cambodjaanse kant viel mee. Visakosten betaald, op zoek naar vervoer en onderhandelen, laat dat maar aan John en Ede over...
In twee auto's daarna doorgereden naar Siem Reap, een stadje vlak bij Angkor Wat, het hoofddoel van ons bezoek hier. Via internet hadden we al een goed hotel geboekt. Het bleek nog beter te zijn dan gedacht!
Gisteren en vandaag zijn we naar Angkor Wat geweest (plus nog wat andere tempels in de buurt). Met John samen vanochtend om 5 uur vertrokken om de zon te zien opkomen achter Angkor. De rest vond het iets te vroeg...
ZDF!
Het gaat allemaal in een heerlijk rustig tempo hier, het ademt relaxed-zijn... De trips met de tuk-tuk naar Angkor Wat zijn leuk en geven een beetje inzicht in het Cambodjaanse leven.
Omdat het zo klein is, is Siem Reap ook heel gezellig: een leuke night market, met een eet- en uitgaanswijk eromheen. Daar 's Avonds lekker gegeten (Europees, de magen zijn ietwat van streek en aan rust toe).
Natuurlijk mezelf opgeofferd om de Duryan op te eten... Vanwege de lucht en het imago waagde verder niemand er zich aan! Geen punt, gisteren de helft, vandaag de rest!

Morgen weer een reisdag: om 6 uur worden we opgehaald, daarna met de bus naar Thailand, naar Koh Chang (wat Thais is voor olifanteneiland). Op zijn vroegst laat in de middag komen we daar aan.

Vanaf nu weer met zijn vieren. John en Ede vliegen morgen terug naar Bangkok, waar ze wonen.
We zijn hun veel dank verschuldigd! Ik had John gevraagd om mee te denken over een trip naar 'the real Esarn' (oost-Thailand) en dit is er uitgekomen: Ubon, Laos en Cambodja... En inderdaad, zo moet Thailand vroeger geweest zijn...
Heerlijk om deze trip te maken en de ervaring met zijn allen te delen! En Ede heeft zich uitgesloofd om ons te verzorgen, zorgen uit handen te nemen en alles gladjes te laten verlopen. Helemaal gelukt, smooth as silk, zelfs als het vriendschappen op het spel heeft gezet... Geen moeite te veel. Khop Khun Krab, Kuhn John & Khun Ede!
De foto's volgen, ik moet eerst even alles organiseren! Ik heb zoveel foto's dat mijn laptop overloopt!