In Ayuthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu In Ayuthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu

In Ayuthaya

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

05 Augustus 2016 | Thailand, Ayutthaya

Vanochtend rustig ontbeten. De trein naar Ayuthaya vertrok pas om twee uur, dus we hadden wat tijd over.
We zijn met zijn viertjes teruggelopen van Soi 3 naar Soi 1, een straatje waar we een jaar of langer hebben gewoond.
Dat was tien minuten lopen of zo. Veel veranderd! Overal is nog op en tussen gebouwd, als een grote legpuzzel.
Ik wilde naar het kappertje waar ik zeg maar wekelijks kwam, vooral om me te laten scheren, soms ook knippen.
Een leuk ouderwets kapperswinkeltje, 4 rode skai kappersstoelen op een rij, een hoekje waar je haar gewassen kan worden, en een lamp op een standaard, om bij te lichten als je oren schoongemaakt werden.
De winkel was er nog wel, maar de stoeltjes waren vervangen door zwarte.
Mijn haar laten wassen (3*!) en knippen. En vooruit, ook maar scheren dan (hoewel ik door de bestralingen onder mijn kaakrand geen haargroei meer heb).
Jelle keek dat zo eens aan en besloot dat het nu zijn beurt was...
Een mooi plaatje uitgezocht als voorbeeld, en knippen maar!
Wat dacht je? Hij was dik tevreden! Op de foto kun je zien dat dat terecht is!
Daarna terug gewandeld, een taxi genomen naar het treinstation, waar we na een kwartier konden opstappen. Om een uur of vier waren we hier, in een guest house.
Daar hebben we twee brommers (Jelle rijdt ook!) laten brengen en zijn we de stad ingegaan. Bij de rivier vonden we een restaurant, met uitzicht op de rivier, de bootjes en goed eten.

Omdat het erop leek dat het ging regenen niet al te uitgebreid gegeten en weer tijdig terug. Het was wel even zoeken
...

  • 05 Augustus 2016 - 18:32

    Petra:

    Waar zijn de foto's van Jelle, ben wel heel nieuwsgierig hoor.

  • 06 Augustus 2016 - 02:23

    Ron :

    Ik heb de foto's twee keer ge-upload.
    Kennelijk worden ze om een onbekende reden niet getoond.
    Ik doe het later vandaag nog eens met mijn laptop, misschien dat het dan werkt?
    (Nu deed ik het met mijn telefoon).
    Kijk later nog eens?

  • 06 Augustus 2016 - 05:38

    Ron Bakker:

    Inmiddels staan de foto's er wel, bij ...
    Klopt niet helemaal met de tekst, maar wel met de volgorde!

  • 06 Augustus 2016 - 05:39

    Ron Bakker:

    bij "Terug in Bangkok" moet dat zijn. Zie aldaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Vakantieverhalen van Nanda, Ron, vaak met Jelle en Daan...

Actief sinds 05 Juli 2012
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 12214

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Thailand 2016

06 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Thailand 2012

Landen bezocht: