Pak Chong: De jungle in - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu Pak Chong: De jungle in - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu

Pak Chong: De jungle in

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

08 Augustus 2016 | Thailand, Pak Chong

Vandaag zijn we (weer met de trein) van Ayuthaya naar Pak Chong gereisd.

Pak Chong ligt naast één van de natuurparken van Thailand, Kao Yai. Morgen vroeg op (voor 6-en!) om te ontbijten en dan compleet met lange broek en vest (omdat het koud kan worden op de berg) melden voor een dag door de jungle, met wilde dieren (Gibbons, slangen, catbears en wat je zoal meer tegenkomt ?). Om een uur of zeven zijn we pas weer terug.

Het guesthouse is heel rustig, echt in de bergen. Zo te zien zijn er maar drie huisjes bezet. We eten wat de pot schaft, een menukaart is er niet. Ze zijn bijzonder behulpzaam, french fries worden wel gebakken, op verzoek.

Ik heb trouwens de foto's van Ayuthaya aangevuld, net als die van motoren / brommers. Kijk even als je dat leuk vindt?

De treintickets voor as woensdag (terug naar Bangkok) hebben we al gekocht. Daar hebben we woensdag een afspraak met
Barry Cable (naast John Moon onze oudste vriend in Thailand). Donderdag gaan we dan lunchen bij Doi (in haar eigen restaurant). Zij is de ex van Barry en ook een heel goede vriendin: met hun samen hebben we altijd veel plezier gehad.
Toen we in 1988 hier aankwamen hebben zij ons ontzettend geholpen met het vinden van onze 'draai', een appartement, een sociaal netwerk, etc. Heel belangrijk voor ons geweest, we verheugen er ons dan ook nu al op!
Doi hebben we gesproken (over de telefoon), met Barry hebben we alleen via WhatsApp contact gehad, toen we in Bangkok waren, afgelopen donderdag geloof ik... Gaat helemaal goed komen!

De jungle trip was heel leuk!
Heel veel gezien: makaken, gibbons, een krokodil, een hornbill vogel (zo'n grote van een meter, met een grote gele snavel).
En creepy crawlies: miljoenpoten, spinnen, schorpioenen, etc.

Wat wel jammer was is dat ze je haast het hele park laten zien - en dat is echt heel groot. Al met al hebben we wel zo'n drie uur in de auto gezeten.
En bij het nemen van de eerste foto met de camera bleek de batterij leeg te zijn... Oeps, dom geweest, niet opgeladen.
Dan maar alle foto's met de iPhone gemaakt.

's Avonds heerlijk gegeten (daar gaan we weer...) in het resort. Ze waren speciaal voor ons naar de markt geweest om een goede groene curry te kunnen maken. Wel erg pittig.... Daar zou ik later nog plezier van beleven.