Bij de grens tussen Thailand en Laos, Chong Mek - Reisverslag uit Sirindhorn, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu Bij de grens tussen Thailand en Laos, Chong Mek - Reisverslag uit Sirindhorn, Thailand van Ron Bakker - WaarBenJij.nu

Bij de grens tussen Thailand en Laos, Chong Mek

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

22 Juli 2016 | Thailand, Sirindhorn

Weer van alles meegemaakt...
Woensdagochtend was de eigenlijke optocht van het Wax festival. Daar een aantal uren met verwondering rondgelopen: wat een feest! Het aantal mensen dat erbij betrokken is is haast niet te geloven. Uit andere delen van Thailand waren ook delegaties aanwezig, met dansers, muziek en goede zin. Het plezier en de trots op de Thaise cultuur spatter ervan af!
Jelle werd een paar keer gevraagd of hij met een Thaise op een selfie wilde. Natuurlijk wilde hij dat! Goed voor zijn ego...
John heeft ook een verslag gezien op de Thaise nationale televisie, waar ruim de aandacht werd gegeven voor het feest.

's Middags in het busje gestapt. Het idee was dat we vast een eind naar de grens zouden rijden en daar overnachten. Op de grens een tempel bezocht, op een prachtige lokatie: bovenop een heuvel, uitkijkend over de Mekong rivier. Wat een rust, wat een uitzicht... Daar gewacht tot zonsondergang om te kijken naar een bijzonder effect op 1 van de muren. Wij dachten dat het misschien zonde van de tijd was maar onterecht! In de gevel was kennelijk lichtgevende verf verwerkt, die bij een bepaalde lichtinval oplichtte (of van achteren belicht werd, dat kan ook!) In ieder geval was het mooi en de moeite waard. ZDF: zie de foto's.
Een klein eindje verder was het 'resort'. Daar waren we vrij laat, en zijn dan ook gelijk naar bed gegaan. Daarbij zakte het bed nog in elkaar toen ik erop ging zitten... Resort was ook wel een beetje teveel gezegd: heel simpele bungalowtjes, met een aparte mandi-kamer eraan vast voor toilet en douche, de 'hong nam'. (hong = kamer, nam = water. Simpel toch?)
Goed geslapen!